COVID-19 - zásielky expedujeme v štandardnom režime - viac informácií. close
Prihlásenie / Registrácia
+421 907 158 533 (Po-Pia: 9:00 - 16:00)

Slovenská pošta - zmeny od 1.1.2015

V súvislosti so zmenami, ktoré od 1.1.2015 pripravila Slovenská pošta vo svojich službách a cenníkoch, sme museli pristúpiť k úpravám aj na našej strane.
V súvislosti so zmenami, ktoré od 1.1.2015 pripravila Slovenská pošta vo svojich službách a cenníkoch, sme museli pristúpiť k úpravám aj na našej strane. Zmeny sa týkajú hlavne doručovania doporučených listových zásielok na adresu, ale aj balíkových služieb, ktoré boli tiež často využívané.
 

O aké zmeny sa jedná?

  1. Plošné výrazné zvýšenie cien listových a balíkových zásielok
  2. Zrušenie 1.triedy pri balíkoch, nová služba Balík na poštu
  3. Zrušenie doručovania doporučených listových zásielok na adresu, v prípade zásielok väčších rozmerov (nad 38 x 30 x 5 cm)


Čo to pre zákazníka znamená?

Všetky naše zásielky, ktoré posielame sú vlastne malé balíčky rôznych tvarov, od cca 100 gramov až po veľké škatule. Menšie zásielky do 2 kg boli posielané vždy ako listy 1.triedy, nakoľko to bolo najrýchlejšie a s doručením už na ďalší pracovný deň. Doteraz Slovenská pošta všetky zásielky doručovala priamo na adresu adresáta, t.j priamo do domu, alebo firmy, kde si ju adresát prebral. V prípade, že nebol zastihnutý, obdržal informáciu, že si môže zásielku vyzdvihnúť na príslušnej pošte. Toto sa však po novom zmenilo. Listové zásielky budú doručované na adresu iba vtedy, ak budú zodpovedať rozmerom max. 38 x 30 x 5 cm. To však väčšina našich zásielok nespĺňa a ich rozmery sú väčšie, to znamená, že v podstate všetky nami odoslané listové zásielky budú pravdepodobne končiť vždy na príslušnej pošte bez ďalšieho doručenia.

Pri balíkových zásielkách sú ceny za doručenia balíka na adresu tak vysoké, že sa nám vôbec neoplatí túto službu ponúkať, nakoľko kuriérska spoločnosť DPD ponúka doručenie zásielok už na ďalší pracovný deň kdekoľvek na Slovensku za podstatne výhodnejších podmienok. Balíky Slovenskej pošty sú doručované v režime D+2, t.j. druhý pracovný deň po dni podania. Slovenská pošta zvýšila ceny, de facto zrušila doručovanie na adresu, z nášho pohľadu sa jedná o zníženie kvality poskytovaných služieb, a preto sme sa rozhodli, že budeme odporúčať zákazníkom služby kuriérskej spoločnosti DPD, resp. ponúkať zasielanie dovaru na výdajné miesta Zásielkovne.

Ak by ste mali aj napriek zvýšením cenám záujem o doručenie tovaru cez Slovenskú poštu, tak zásielky budú doručované podľa nasledovného schématu:
  • Tovar o hmotnosti 0-1 kg bude zasielaný ako doporučený list 1. alebo 2. triedy s tým, že pravdepodobne skončí na príslušnej pošte bez ďalšieho doručenia na adresu.
  • Neštandardný rozmer a tovar od 1 kg vyššie, bude doručovaný ako Balík na poštu. Doručovanie D+2, druhý pracovný deň po dni podania. To znamená, že akonáhle balík dorazí na príslušnú poštu, bude adresátovi zaslaný e-mail, alebo sms s informáciami o vyzdvihnutí zasielky. Zásielku si prevezme na príslušnej pošte.
  • Cena za zaslanie zásielky cez Slovenskú poštu je 2,00 EUR pri platbe vopred resp. 3,00 EUR s DPH za dobierku.
Uvedená situácia nás mrzí, ale museli sme pristúpiť k zvýšeniu cien aj u Slovenskej pošty. Z nášho pohľadu sa jedná o dosť nepochopiteľný krok zo strany pošty, lebo pri zvýšených cenách poskytli znížené služby, čo nahráva ostatným prevádzkovateľom a doručovateľom malých ako aj veľkých balíčkov. Pre všetkých našich zákazníkov tak odporúčame využívať služby kuriérskej spoločnosti DPD, s doručením tovaru hneď na další pracovný deň po dni podania, a to priamo na do rúk adresáta kdekoľvek na Slovensku. Kuriérovi DPD môžete platiť za dobierku dokonca platobnou kartou pri preberaní tovaru.